ИВАН ОПОЛОНЕЦ
преподаватель английского

 

 

Мабуть багатьох студентів цікавить, де і як їхній вчитель вивчав англійську. Що ж, ця подорож почалася порівняно пізно. Не зважаючи на те, що англійська була в мене і в школі, і в університеті, я вперто пручався її вивченню, аж до закінчення останнього. Знаходив різні виправдання типу: немає часу, мови мені не даються і я безнадійний, пізніше почну тощо. Хоча завжди хотів оволодіти нею. Розглядав англійську як цінний актив в переліку моїх навичок, що планував опанувати. Рішучий крок я все-таки зробив, коли почав думати про вступ до аспірантури, де потрібно було здавати «кандмінімум», в який входив іспит з іноземної мови. На той час я почав працювати на посаді асистента кафедри фізичного виховання в одному з вишів Львова і подумував про кар’єру науковця.

 

Перше, що я зробив в напрямку вивчення мови, – це знайшов репетитора. З цього моменту почалася моя подорож опанування англійської, яку я згодом вирішив зробити подорожжю життя. Після успішної здачі «кандмінімуму», я продовжив вивчення, спочатку самостійно, а потім з носіями мови. І тут я зрозумів, що мені важко спілкуватися і розуміти моїх співрозмовників. Відтоді я почав активно працювати над навичками говоріння і слухання, паралельною пробуючи себе в ролі перекладача, оскільки написання дисертації передбачає огляд іноземних літературних джерел. Далі був ще тест TOEFL iBT,  під час підготовки до якого я, мабуть, просунувся найбільше у вивченні мови.

 

В той же час я відкрив, що англійська мова для мене є інструментом, в широкому розумінні цього слова, який дозволив мені долучитися до світової наукової спільноти, знайти роботу за кордоном, подорожувати, знайти багато друзів по всьому світі, читати книги мовою оригіналу. І з прочитаного мене, мабуть, вразила найбільше книга Генрі Форда «Моє життя, моя робота». Найбільше за все мене надихає наступна цитата Форда: ‘Whether you think you can or you can’t, you are right’ («Якщо ти думаєш, що зможеш — ти правий; якщо ти думаєш, що в тебе не вийде, ти теж маєш рацію»). Саме її я повторюю своїм студентам.

 

В мовній школі я допомагаю учням оволоділи цим ефективним інструментом під назвою англійська мова, який вони можуть використовувати чи то для захоплюючих відкриттів та пізнання нашого світу, чи то для роботи, чи для будь-чого іншого. А педагогічна освіта мені в цьому допомагає.

 

Мені подобається те, що я роблю. Вважаю, що хороший вчитель не той, хто багато знає, а той, що може поділитися знаннями і навчити. Також, поділяю думку про те, що центральною фігурою в навчанні є студент, особливості якого лежать в основі як вибору методів, так і засобів навчання.

все преподаватели