11-12-2018

Ви ніколи не замислювалися, чого в Україні хорошого викладача англійської знайти складніше, ніж видатного лікаря, славетного фізика або талановитого математика чи інженера? Фактично, оберіть будь-яку професію, і там ситуація буде гарантовано кращою, ніж у царині викладання англійської?

 

Насправді, все дуже просто. У Радянському Союзі були потрібні фізики, аби будувати атомну бомбу. Так само, математики й інженери були життєво-необхідні для побудови танків та вирахування траєкторії снарядів. Стосовно ж англійської… Треба було зробити все, аби країна, відгороджена від усього світу стіною політичною, ще й мала прірву мовну.

 

Ми знімаємо капелюха перед поколіннями викладачів англійської на пост-радянських теренах. Але, по-правді, це було нічим іншим ніж спробами сліпих вказувати лінгвістичний шлях сліпим. Бо прихована мета радянської мовної політики була зробити все, аби люди НЕ МОГЛИ спілкуватися іноземними мовами.

 

 

«Краще запалити свічку, ніж проклинати темряву». Саме через це у «Ближче до мрії» ми не посипаємо голову попелом, а постійно й невтомно працюємо над тим, щоби все більше й більше українців змогли зустрітися із своїм DreamTeacher. І наш черговий StaffFUNmeeting (грудень 2018 року) був присвячений тому, аби показати, що є спільного між викладачем англійської та… журналістом-інтерв’юером. Про ці паралелі нам розповідав відомий спортивний та соціально-політичний журналіст Костянтим Андріюк. Отже:

 

  • Як журналіст, так і викладач англійської, перш за все, мають створити приязну, довірливу, теплу атмосферу, у якій гість/студент не боятиметься говорити. Ви знали, наприклад, що 7-разовий чемпіон Тур де Франс Ленс Армстронг офіційно зізнався про вжиття допінгу… в ефірі програми Опри Вінфрі. Отже, найперше завдання кожного DreamTeacher – стати «Опрою Вінфрі» для своїх студентів, аби «розговорити» їх.

 

  • Ніколи не варто ставити запитань, відповідь на які – «так» чи «ні». Це – шлях в нікуди. «Ви ходили в кінотеатр?» «Так». «Вам подобається готувати?» «Ні». Замість цього, чого б не запитати: «Розкажіть про останній фільм, який Ви дивилися у кінотеатрі». Або: «Розкажіть про Ваш один кулінарний тріумф та одне кулінарне фіаско».

 

  • Ми мусимо пам’ятати, що людям приємно говорити про щось близьке їхнім серцям. То ж навіщо ставити запитання про футбол, коли наш співрозмовник ненавидить усе спортивне? Чи не набагато краще у такому разі поговорити з людиною про її останню відпустку та про її плани на майбутню?

 

 

 

  • Слухайте своїх співрозмовників. У своїх відповідях вони самі натякатимуть вам не те, що прагнуть обговорити. Але як часто викладачі англійської, окрім сліпих, виявляються ще глухими?! Студент відповідає на запитання про домашніх тварин: «Yes, I have two cats, actually». Людоньки мої дорогенькі, так тут матеріалу на два уроки! «Чого коти, а не собаки? Який кіт з’явився першим? Чи вони накоїли щось у Вашій домівці? Чи плануєте Ви третього кота? Як звати Ваших улюбленців і чого Ви обрали саме такі імена?» Замість цього, «глухий» викладач переходить до наступного запитання у підручнику: «А чи є у вас хобі?»

 

  • Ставлення до співрозмовника. Як репортер, так і викладач мають пам’ятати, що їхній співрозмовник/студент – найважливіша людина у світі на даний момент! Репортер або викладач – це радше хороший офіціант, який знає, коли підійти (щось запитати), а коли зникнути (замовкнути та перетворитися на самісінькі вуха).

 

Після цього тренінгу наші DreamTeachers взяли участь у цілій низці «репортерсько-викладацьких» вправ (особливо сподобалася вправа, коли співрозмовник усілякими правдами й неправдами намагається уникнути відповіді на поставлене запитання). Й, насамкінець, кожен наш Dreamer отримав подарунок – комплект карток із запитаннями, які здатні розговорити навіть найзавзятішого мовчуна. Наприклад: «What was the name of your first favourite album/CD?» «What’s your favourite item to cook? Why?» «What is the first movie you saw in the cinema?» «How good are you at multitasking? Give an example».

 

 

 

Не маємо сумнівів, що тепер на заняттях у «Ближче до мрії» нашим гостям буде говорити ще простіше й цікавіше. Нагадуємо: на одному занятті у Closer to the Dream студент скаже 2 000 слів. Це саме стільки, скільки середньостатистична людина – за один день своєю рідною. 😀 Не вірите? Прийдіть і переконайтеся!

 

Юрій Інтелегатор

 

PS На наших попередніх StaffFUNmeetings ми з викладачами вже були футболістами і акторами. Про це і багато іншого можна прочитати в нашому особистому блозі. А якщо Вам цікаво співпрацювати з «Ближче до мрії», перегляньте наші вакансії.

До особистого блогу